Jakiej jednostki najczęściej używacie dla funkcji rotate? Jaka jest konwencja? Widziałam że jest deg, turn, rad też wchodzi. Stosuje się raczej deg?
Jak Math.cos()
przyjmuje radiany to bym się tego trzymał
A jakie to ma znaczenie? To tak jakby zapytać w jakiej jednostce mierzyć temperaturę albo jak ustalać rozmiar czcionki, w pikselach czy rem :o
Dla kątów będących wielokrotnością typowych wartości (n×30º, n×45º) łatwiej używać deg (ktoś pamięta ile radianów ma 90º?). Dla kątów wyliczanych (np. nachylenie 1:4) — rad.
-daniel- napisał(a):
Dla kątów będących wielokrotnością typowych wartości (n×30º, n×45º) łatwiej używać deg (ktoś pamięta ile radianów ma 90º?). Dla kątów wyliczanych (np. nachylenie 1:4) — rad.
2 pi rad to cały okrąg, więc 90 stopni to 1/2 pi radiana. Sprawdziłem na wiki i dobrze pamiętam :D
No tak, to wiadomo (i każdy to powinien pamiętać, kto chce używać funkcji trygonometrycznych w programowaniu). Tylko pytanie, czy w CSS jest łatwy sposób na użycie liczby pi z dużą dokładnością (w JS jest, bo Math.PI, a w CSS?).
No i stopnie są wygodniejsze w obsłudze przez człowieka i CSS ma wbudowaną ich obsługę (w przeciwieństwie do JSa). Więc obstawiałbym przy deg, jeśli nie ma innej potrzeby.
turn
O, faktycznie. Nie wiedziałem o tej jednostce. Ale dla mnie to trochę przerost formy nad treścią, chociaż w sumie może to być przydatne pewnie przy robieniu kilku obrotów (np. 7turn zamiast liczyć ile to jest w stopniach).
Powyżej w komentarzu napisałem, ze pewnie 1.57rad
zamiast 90º
pewnie by wystarczyło. Okazuje się, że czasami taka dokładność może być za mała.
https://jsfiddle.net/vjmfs25o/
<html>
<head>
<style>
.leftbox
{
position: absolute;
left: 20px;
top: 20px;
width: 500px;
height: 1000px;
background-color: #000;
}
.rightbox
{
position: absolute;
left: 270px;
top: 270px;
width: 1000px;
height: 500px;
background-color: #444;
transform: rotate( -1.57rad );
}
</style>
</head>
<body>
<div class="leftbox"></div>
<div class="rightbox"></div>
</body>
Dla pełnych kątów zdecydowanie lepiej używać wartości wyrażonych w stopniach.
P.S.
Dla webmasterów wkuwających radiany na pamięć, pamiętać minimum 4 miejsca po przecinku.
Czy ktoś jest w stanie pomóc jaki sposób wyśrodkować obracanie według środka obiektu a nie od górnej lewej krawędzi? W linku poniżej jak przykład. Próbowałem już za pomocą translate(150px,200px) ale coś nie chce przesunć...
https://jsfiddle.net/D4NI3L/uq2hy59c/3/
Jest jakiś na to dodatkowy sposób?
Ja bym uderzył, że kwaterion. Przynajmniej w grach. Tak mi się wydaje.
Juhas napisał(a):
Ja bym uderzył, że kwaterion. Przynajmniej w grach. Tak mi się wydaje.
Ale przecież kwaterion to liczba a nie jednostka. I poza tym używana w grafice 3D a nie w CSS
Po przeczytaniu wypowiedzi stwierdzam że moja osobista lista preferencji to:
- turn - do ćwiartek obrotu włącznie
- deg - dla różnic mniejszych niż ćwiartka
- grad - w zasadzie nie wiem po co są skoro mamy stopnie
- rad - niestety CSS nie ma zdefiniowanej stałej Pi. Chociaż w SCSS można zdefiniować, ale nie widać zalet