Witam! proszę o pomoc w takich oto programach:
- Napisz metodę która jako parametr(argument) otrzymuje tablice
dwuwymiarowa [][]mac i która:
A) wyświetla (wypisuje)wiersz macierzy którego suma elementów jest
większa od sumy elementów następnego wiersza macierzy.
B) zwraca jako wynik wiersz macierzy w którym elementy są ustawione
niemalejąco jeżeli takiego wiesza NIE MA ma zwracac -1(jezeli jest ich
wiecej to niech zwraca np. najbliższy początku macierzy czyli pierwszy
napotkany);
- Napisz program z 3 klasami Pojazd, Rakieta, Samochod przy czym klasa
pojazd zawiera 2 prywatne pola - wlasciciel i szybkosc. Klasa Rakieta
zawiera 1 prywane pole - rodzajPaliwa a klasa Samochod prywatne pole -
iloscKol. Klasy Rakieta i Samochod dziedzicza po klasie Pojazd. Początkowa
szybkosc Rakiety=100 a samochodu=20. Rakieta i Samochod podczas
przyspieszania przyspieszaja odpowiednio o 100% i 50%. Nastepnie utwórz
tablice Pojazdow oraz metody: dodające i usuwające element tablicy
Pojazdow, metodę Przyspiesz - przyspieszająca wszystkie pojazdy oraz
metode ktora wyswietli wszystkie pojazdy danego wlasciciela (wlasciciel jest
argumentem metody)
To cześć tego co zrobiłem i co może się przydać:
public class Macierz {
int [][]mac;
Macierz(int m, int n){
mac= new int [n][m];
}
public int maxMacierz() {
int suma=0;
int max=0;
int wiersz=0;
for(int i=0 ; i<mac[0].length ; i++){
suma+=mac[0][i];}
max=suma;
for(int i=1 ; i< mac.length; i++ ){
suma=0;
for(int a=0 ; a<mac[i].length ; a++){
suma+=mac[i][a];
if(suma>max)
max=suma;
wiersz=i;}
}
return wiersz;
}
}
public class Pojazd {
private String wlasciciel;
private double szybkosc;
Pojazd(String wlasciciel, double szybkosc){
this.wlasciciel=wlasciciel;
this.szybkosc=szybkosc;
}
public String getWlasciciel() {
return wlasciciel;
}
public double getSzybkosc() {
return szybkosc;
}
public void setWlasciciel (String wlasciciel) {
this.wlasciciel=wlasciciel;
}
public void setSzybkosc(double szybkosc) {
this.szybkosc=szybkosc;
}
}
public class Rakieta extends Pojazd{
private String rodzajPaliwa;
Rakieta (String wlasciciel, double szybkosc, String rodzajPaliwa){
super(wlasciciel, szybkosc=100);
this.rodzajPaliwa=rodzajPaliwa;
}
public void przyspieszR() {
setSzybkosc(getSzybkosc()*2);
}
public String getRodzajPaliwa() {
return rodzajPaliwa;
}
public void setRodzajPaliwa (String rodzajPaliwa){
this.rodzajPaliwa=rodzajPaliwa;
}
}
public class Samochod extends Pojazd{
private int iloscKol;
Samochod (String wlasciciel, double szybkosc, int iloscKol){
super(wlasciciel, szybkosc=20);
this.iloscKol=iloscKol;
}
public void przyspieszS() {
setSzybkosc(getSzybkosc()*1.5);
}
public int getIloscKol() {
return iloscKol;
}
public void setIloscKol (int iloscKol){
this.iloscKol=iloscKol;
}
}
/* oto moja przykladowa klasa Tablica z tablica tab. Na cwiczeniach na ktorych
* przerabialismy tablice mielismy tak rozwiazana sprawe z tablicami:
* moze zapaimetac do np 100 elementow ale liczba pamietanych elementow
* jest zmienna wiec dlatego jest pole ile.
*
* wiem również ze metody do przyspeszania i wyszukiwania po wlascicielu
* bedą wykorzystywaly sprawdzenia jakiego typu sa obiekty :
* if(tab[i] instanceof Samochod/Rakieta... ) oraz przy wyszukiwaniu po wlascicielu
* if (tab[i].getWlasciciel().equals( argument ) ...)
*/
public class Tablica {
Pojazd [] tab;
int ile=0;
Tablica() {
tab = new Pojazd[100];
}
public void dodajElement (Pojazd x){
if(ile<100)
tab[ile++] = x;}
}