Grafika wektorowa - rysowanie i porównanie

0

Witam. Mam takie coś:

  type stk = (start,koniec);
  type vectorline = record
                  x,y:array[start..koniec]of double;
                  ogonx,ogony:array[start..koniec]of double;
                  istnieje:boolean;
                end;  

I jak przy pomocy canvas taką linię narysować?
I mam np. dwie zmienne array[1..10]of vectorline; czyli figury z tych wektorów.
I jak je przyrównać tak żeby nałożyć na siebie tak żeby w jak największym stopniu się pokrywały?
EDIT: Chodzi o takie coś: mam cyfrę 1 i L
I żeby wyszło takie coś
user image

0

Z tego vectorline nic nie wynika masz tam 8 liczb a dla jednego wektora na płaszczyźnie potrzeba 4 liczby. Też nie wytłumaczyłeś dla czego właśnie tak ma pokrywać się 1 i L.

0

Linia w grafice wektorowej wygląda tak:
__



__
Gdzie / to ta linia i x i y to jej współrzędne odpowiednio końca i początku, a _ to ogon, ten którym się zaznacza zakrzywienie i x i y to współrzędne tego ogona odpowiednio podczepionego do początku i do końca lini.

A 1 i L ma sie akurat tak nakładać bo stykają się ze sobą największą "powierzchnią".

0

A jak w takim razie mają nakładać 0 i q ? Chodzi mi o to czy potrzebne jest również skalowanie. Czy mają być również sprawdzane te ogony przy nakładaniu. Jeżeli tak to musisz wytłumaczyć na czym to polega czy to tak jakby wektor składający się z trzech odcinków?

0

Jak nie wiesz co to grafika wektorowa to mogę powiedzieć: Jest linia i jak klikniesz najpierw na 1 punkt a potem na 2 to jest prosta. A jak klikniesz i przeciągniesz na 1 i 2 punkt to rysuje sie taki ogon od początku i końca i linia jest skrzywiona w stronę tego ogona. Skalowanie powinno też być.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1