Witam. Nie wiem dlaczego to nie chce działać.
#include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
int main()
{
const float pi = 3.1415;
cout << "MENU" << endl;
cout << "[1] - pole boczne graniastolupa" << endl;
cout << "[2] - objetosc graniastoslupa" << endl;
cout << "[3] - pole boczne kuli" << endl;
cout << "[4] - objetosc kuli" << endl;
int znak;
cin >> znak;
switch (znak)
{
case 1:
//pole boczne prostopadloscianu
int a1, b1, h1;
cout << "Podaj pierwszy bok: ";
cin >> a1;
cout << "Podaj drugi bok: ";
cin >> b1;
cout << "Podaj wysokosc: ";
cin >> h1;
if (a1 > 0 && b1 > 0 && h1 > 0)
{
int poleBoczneG = ((a1 * h1) * 2) + ((b1 * h1) * 2);
cout << "Pole boczne graniastoslupa wynosi: " << poleBoczneG << endl;
}
else
{
cout << "Wartosci nie moga byc ujemne!" << endl;
}
break;
case 2:
//objetosc graniastolupa
int a1, b1, h1;
cout << "Podaj pierwszy bok: ";
cin >> a1;
cout << "Podaj drugi bok: ";
cin >> b1;
cout << "Podaj wysokosc: ";
cin >> h1;
if (a1 > 0 && b1 > 0 && h1 > 0)
{
int objetoscG = a1 * b1 * h1;
cout << "Objetosc graniastolupa wynosi: " << objetoscG << endl;
}
else
{
cout << "Wartosci nie moga byc ujemne!" << endl;
}
break;
case 3:
//pole boczne kuli
float r1;
cout << "Podaj promien: ";
cin >> r1;
if (r1 > 0)
{
float poleBoczneK = 4 * pi * pow(r1, 2);
cout << "Pole boczne kuli wynosi: " << poleBoczneK << endl;
}
else
{
cout << "Wartosci nie moga byc ujemne!" << endl;
}
break;
case 4:
//objetosc kuli
float r1;
cout << "Podaj promien: ";
cin >> r1;
if (r1 > 0)
{
float objetoscK = (4 / 3) * pi * pow(r1, 3);
cout << "Objetosc kuli wynosi: " << objetoscK << endl;
}
else
{
cout << "Wartosci nie moja byc ujemne!" << endl;
}
break;
default:
cout << "Nie ma takiej opcji!" << endl;
break;
}
system("PAUSE");
}